OGŁOSZENIE WÓJTA GMINY MIELEC O KONKURSIE NA STANOWISKO DYREKTORA SAMORZĄDOWEGO OŚRODKA KULTURY I SPORTU GMINY MIELEC Z SIEDZIBĄ W CHORZELOWIE
- Szczegóły
- Opublikowano: piątek, 18, sierpień 2023 13:23
- adminsokis
- Odsłony: 249
OGŁOSZENIE WÓJTA GMINY MIELEC O KONKURSIE
NA STANOWISKO DYREKTORA SAMORZĄDOWEGO OŚRODKA KULTURY I SPORTU GMINY MIELEC Z SIEDZIBĄ W CHORZELOWIE
I. WARUNKI PRACY:
1. Nazwa, siedziba i adres instytucji kultury: Samorządowy Ośrodek Kultury i Sportu Gminy Mielec z siedzibą w Chorzelowie, Chorzelów 307, 39-331 Chorzelów.
2. Stanowisko: dyrektor
3. Wymiar czasu pracy: pełny etat
4. Forma zatrudnienia: powołanie na czas określony - 5 lat.
II. WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE:
1. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie;
2) wykształcenie wyższe magisterskie;
3) co najmniej 5 letni staż pracy;
4) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
5) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
6) niekaralność zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 4 ust 1 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021r., poz. 289 z późn. zm.),
7) znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności kulturalnej,
8) znajomość lokalnych i krajowych środowisk twórczych,
9) posiadanie nieposzlakowanej opinii.
2. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość przepisów prawnych dotyczących funkcjonowania instytucji kultury, w tym ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej;
2) znajomość przepisów ustaw: o samorządzie gminnym, prawo zamówień publicznych, o finansach publicznych, o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, o ochronie danych osobowych;
3) znajomość zagadnień związanych z projektami kulturalnymi finansowanymi ze środków UE oraz doświadczenie w pozyskiwaniu funduszy pozabudżetowych;
4) predyspozycje do organizowania i prowadzenia przedsięwzięć związanych
z działalnością kulturalną i twórczością artystyczną,
5) predyspozycje menadżerskie, umiejętność organizacji pracy i kierowania zespołem,
6) dyspozycyjność, wysoka kultura osobista, komunikatywność, odporność na sytuacje stresowe, umiejętność pracy pod presją,
7) kreatywność w organizacji imprez i wydarzeń o charakterze kulturalnym;
8) prawo jazdy kat. B.
3. Wymagane dokumenty:
1) własnoręcznie podpisany list motywacyjny z uzasadnieniem ubiegania się kandydata na stanowisko dyrektora Samorządowego Ośrodka Kultury i Sportu Gminy Mielec z siedziba w Chorzelowie,
2) życiorys (CV) z opisem dotychczasowej pracy zawodowej,
3) kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje (m.in. świadectwa, dyplomy, certyfikaty itp.);
5) kserokopie świadectw pracy i/lub zaświadczenie o zatrudnieniu (w przypadku trwania stosunku pracy);
6) autorska pisemna koncepcja (organizacyjno-finansowa) funkcjonowania Samorządowego Ośrodka Kultury i Sportu Gminy Mielec z siedzibą w Chorzelowie ze szczególnym uwzględnieniem perspektywicznej wizji rozwoju działalności (koncepcja powinna być przygotowana w oparciu o Statut i Regulamin Organizacyjny oraz budżet Samorządowego Ośrodka Kultury i Sportu Gminy Mielec z siedzibą w Chorzelowie)
7) Oświadczenia kandydata o:
a) posiadaniu obywatelstwa polskiego,
b) braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
c) posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
d) o posiadaniu nieposzlakowanej opinii;
e) braku ukarania zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 4 ust 1 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 289 z późn. zm.),
f) oświadczenie kandydata o znajomości problematyki będącej przedmiotem działalności kulturalnej;
g) oświadczenie kandydata o znajomości lokalnych i krajowych środowisk twórczych;
h) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, w celach przeprowadzenia postępowania konkursowego na stanowisko Dyrektora Samorządowego Ośrodka Kultury i Sporu Gminy Mielec z siedzibą w Chorzelowie, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1781) oraz na czas ich ustawowej archiwizacji, zgodnie z rzeczowym wykazem akt.
III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) kierowanie i nadzór w bieżących sprawach działalności organizacyjnej, statutowej, finansowej, gospodarczej i administracyjnej instytucji kultury,
2) reprezentowanie instytucji kultury na zewnątrz,
3) w stosunku do pracowników zatrudnionych w instytucji kultury pełnienie obowiązków pracodawcy w rozumieniu Kodeksu Pracy,
4) dbałość o właściwe i gospodarne wykorzystanie mienia i majątku instytucji,
5) efektywne i racjonalne zarządzanie gospodarka finansową instytucji i ponoszenie odpowiedzialności za jej prawidłowość, w tym opracowywanie planu finansowego z zachowaniem wysokości dotacji organizatora, zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych, który stanowi podstawę gospodarki finansowej instytucji kultury;
6) wydawanie wewnętrznych aktów normatywnych,
7) przedstawianie organizatorowi planów, sprawozdań, raportów i analiz związanych z zakresem
8) działalności instytucji; współpraca z jednostkami organizacyjnymi Gminy Mielec, organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami, oraz innymi podmiotami w zakresie upowszechniania kultury, sportu, turystyki i rekreacji.
IV. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
Wymagane dokumenty aplikacyjne, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Kandydat na stanowisko: „Dyrektora Samorządowego Ośrodka Kultury i Sportu Gminy Mielec z siedzibą w Chorzelowie” należy składać w Sekretariacie Urzędu Gminy Mielec (ul. Głowackiego 5,
39-300 Mielec) w terminie do dnia 18 września 2023 r. (poniedziałek) do godziny: 16.00.
V. POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy Mielec po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
2. Kserokopie dokumentów należy potwierdzić za zgodność z oryginałem.
3. Dokumenty i informacje, dotyczące warunków organizacyjno-finansowych funkcjonowania instytucji kultury oraz inne ogólne informacje na temat działalności instytucji kultury można uzyskać w siedzibie Samorządowego Ośrodka Kultury
w Chorzelowie po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z pracownikiem instytucji kultury pod nr telefonu: 17 584 14 83.
4. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
I etap: sprawdzenie ofert pod względem formalnym (bez udziału kandydatów),
II etap: test kwalifikacyjny/rozmowa kwalifikacyjna.
5. Do II etapu rekrutacji zaproszeni zostaną kandydaci, którzy spełnili niezbędne wymagania określone w ogłoszeniu o konkursie.
6. O terminie i miejscu przeprowadzenia II etapu konkursu kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
7. O zastosowaniu techniki selekcji kandydatów w II etapie konkursu (rozmowa kwalifikacyjna / test kwalifikacyjny) decyduje Komisja konkursowa.
8. Rozpatrzenie złożonych ofert nastąpi w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty zakończenia ich składania.
9. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Mielec.
10. Informacja o wynikach konkursu będzie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Mielec i na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Mielec oraz na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej Samorządowego Ośrodka Kultury i Sportu Gminy Mielec z siedzibą w Chorzelowie.
Wójt Gminy Mielec
/-/Józef Piątek
Załączniki do ogłoszenia:
Załacznik 1 kwestionatrusz osobowy.docx
Załącznik 3 Informacja o przetwarzaniu danych odsobowych.docx